neděle 21. února 2016

Hromadění látek a dětí

K těm látkám nejdříve....nezodpovědně jsem nahromadila spousty. Zabírají místo, potvory, ale nemůžou za to. Takže ať jsou rychle pryč ze skříně s látkama, ve skříni s povlečením!

Povlečení. Takové posešívané víc, než bývá obvyklé. Po kouskách i kusech. Z jedné strany takové, z druhé jinačí. Do jistého míry mi to kombinování bylo jedno. Do takového míry, že jsem nepotřebovala, aby bylo dokonalé. Někdy tu dokonalost totiž potřebuju. Ale to povlečení vem trošku čert.







Trhání látek namísto stříhání. Jen pozor u těch tištěných pruhů. Ať trháte hezky po lajně (dokonale ?!). Ale natištěno bylo kvalitně, takže no problem.
Sešít tunel s požadovaným obvodem a pak někde, jak se zlíbí, zvolit podélné okraje.


No a k těm dětem....zodpovědně jsme si nahromadili čtyři děti během tří let. Zrovna jsem někde na jiném blogu četla názor na ideální věkové rozmezí mezi sourozenci. Tam jsou zastánci většího věkového rozdílu, my jsme ti druzí. Tak mě napadlo si (Vám?) sem napsat, jak to vidím teď, když nejstarší je šest let...

Chtěli jsme partu tří, máme partu čtyř, protože dvojčata (to by nás v životě nenapadlo...). Vyhrají si spolu. Někdy to končí řevem a hádkama.
A taky když zrovna sehraná parta (vlastně i když nesehraná), tak rodiče jsou velmi, ale opravdu velmi pro partu "neviditelní". Extra "partou ingnorovaní".
Mít tak děti s větším věkovým rozestupem, určitě bychom si děti víc užili. Takto si děti více užívají soukromého dětského kolektivu. A rodiče na to někdy víc, jindy míň, bezmocně koukaj :)


Nelitujeme. Jsem ráda, že jsme se v blažené nevědomosti a pod vlivem různých okolností rozhodli mít děti tak rychle za sebou.
Ale je to pro nás někdy fakt těžký! Tak jsem zvědavá, co na tu rodičovskou volbu řeknou naše děti, až budou starší.


22 komentářů:

  1. Hezké čtení :) v mých očích jste stateční a obdivuju, co všechno při té smečce zvládáš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík. Hele a máš už koupené lístky na prosinec? :)

      Vymazat
  2. To je milé. Povlečení, i povídání o dětech. :-) Zrovna včera se u nás Adélka ptala, kdy prý budeme mít další miminko. :-D :-D
    Za nás je super menší věkový rozdíl (byť někdy pro rodiče docela mazec). Adélka s Kubou jsou přesně o 1 a 3/4 roku a jsou opravdu parťáci. S tím nejmenším se to zatím uvidí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Miminka jsou tak trochu "nakažlivá". Letos bude asi tak polovina blogerek, které pravidelně sleduju rodit, nebo už porodila. Taky jsem si říkala, kdy budeme mít my další miminko. A teda řekli jsme si, a opět se v tom utvrzujeme, že další už mít nebudeme. Ale stejně...ta miminka jsou "nakažlivá" :)

      Vymazat
    2. to mi povídej!je to hrozně nakažlivý!!!jen si fakt na těhotenství zatím netroufám...:(
      hele a šlo by, že bych ti zaplatila kurz šití na stroji u tebe někdy?:)jako na ty prostěradla bych si možná troufla:)že bych někdy dorazila bez ratolestí:)(jo a kluci se ptali kdy zase přijede ten mikuláš malej:))

      Vymazat
    3. Placené kurzy nedělám. Jen výberový zdarma. Bylas vybrána. Jen dám asi ten stroj nejdříve do servisu pro pořádek. Tuším, že mu nefunguje zpětný chod. A pak ti dám vědět, až bude v cajku. Jo, Mikeš zase včera vyrobil dárek pro Tondu. To vaše vypůjčený autíčko pracně zabalil do vlastnoručně zdobenýho balícího papíru.

      Vymazat
    4. jé to je hodnej!ale myslím, že mu ho toník půjčoval s tím, že mu ho vracet nemusí:)moc se těším na kurz!mám já to ale štěstí!!!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Dík Zuzko. Jinak pořád mi tu stojí ten šicí stroj. Kdybys chtěla....a začít tím povlečením...do nového obydlí třeba?

      Vymazat
  4. Někde jsem četla nebo slyšela, že nejlepší věkový rozdíl mězi dětmi je ten, který máš doma:-) Taky obdivuju, kolik toho, Leni, stíháš.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pěkný, cos slyšela/četla. To se mi líbí a souhlasím. A taky díky. L.

      Vymazat
  5. Povlečení parádní a s počtem dětí chápu, sama jsem z 5 dětí v rozmezí 7 let :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochopení. Tak snad nám děti za tu velkou rodinu někdy poděkujou. Co myslíš?

      Vymazat
  6. Máte krásnou rodinu! A obdivuju vás taky. U té fotky s dětma přesně vím, kde byla focena.:) Povlečení moc hezká!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, čekání a sloní představení. Nedorazilo. Tak snad příště :)

      Vymazat
  7. To je tak milé a ze života! (Obojí..) :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkné povlečení i rodinná "parta" :o)

    Naše smečka je od sebe o dva a o dva a třičtvrtě, víceméně taky soběstačná parta, jen ten lichý počet není asi ideální... Jsem ráda, že to, jak to je :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to potvrzuje ono výše napsané, že nejlepší počet dětí je ten, co máte doma :)

      Vymazat
  9. Nedá mi se nepřidat ke komentářům. Hromadím taky oboje. Látky jsou všude. Stejný počet dětí bude ale v rozmezí 8 let. Překvapuje mě, že Vaše nejstarší je teprve šestiletá. Připadá mi na fotkách vysoká, celou dobu jsem ji měla za starší než naše A., které bude osm a se 122 cm je nejmenší ze třídy. To musíte mít opravdu malé rozestupy mezi dětmi. A kolik toho stíháte, obdivuhodné. Nejnáročnější to asi bylo mezi miminy a batolaty, ne? Pro mě bylo nejtěžší opečovávat náročné mimino a dvouletou, pak už to bylo snad vždy lepší i se třetí, která byla úžasně pohodová.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Ema je vysoká. Vyšší, než Vaše A. V září půjde do první třídy. Zrovna včera se mě někdo ptal, jaké to bylo, když byly děti mimina a batolata. Nemohla jsem si vzpomenout na negativa. Asi jsem zapoměla. Jediné negativní, co jsem si vybavila, byly reakce okolí na ten náš počet. Takové to kroutění hlavou, pitomé připomínky, varování, že to bude těžké, až se dvojčata narodí... Blbé reakce okolí bývají i teď. Ale teď už mám šanci se na ně pořádně vyspat :)

      Vymazat