úterý 12. ledna 2016

Šité dárky třeba? Třeba, třeba...

...určitě indiánských čelenek nám bylo třeba. Šité na poslední chvíli, pro kluky, jako dárek pod stromeček.



V posledních několika měsících si šití co nejvíc zjednodušuju. Šetřím čas pro sebe k odpočinku a skutečnému nicnedělání. A i přesto potřebného času na flákání moc není...

Tak tip na rychleušité čelenky...

  • ze zbytků látek a decovilu
  • kousek gumy, cca 2 cm široká, délka cca 8 cm (?)
  • šablonka na pírka
Osten šitý pružným stehem - takový ten třístopý rovnosteh... jak ho popsat...hm, ví už někdo? :)  Zvolila jsem ho proto, že je výraznější a stačí jedna nit.
Každé pírko - sendvič (látka - decovil - látka). Zatím takto vyztužená  pírka drží dobře. Ale dají se sehnat asi i pevnější výztuhy, třeba penefol? Nevím, zkušenější možná napoví? Já měla doma jen decovil, tak je tam.
Obšila jsem hustě cikcakem a nechala kousíček látky za okrajem. Časem budou okraje odrbané. To se mi líbí.


Čelenka je také vyztužená proužkem decovilu. Jen v té části, kde jsou zapuštěná pírka. S nažehlováním proužku jsem zažehlila i pírka, aby držely ještě lépe.
Vzadu všitá guma - regulace obvodu.


Tak asi tolik. Vyzkoušejte :) Díky. Lenka

13 komentářů:

  1. Čelenky super!!! Mám takový pocit, že je někdy opravdu vyzkoušíme. ;) Ale teda skutečné nicnedělání si při čtyřech dětech nějak nedovedu představit.... :-D Já se občas děsím, jak to budu zvládat se třema...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. I se čtyřma se dá poflakovat. Více poflakování - méně uklízení třeba :)

      Vymazat
  2. Tam máte nějaké indiánsky horké podnebí! :) Kluci vypadají nadšeně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš kvůli tomu do půl těla "oblečku"? To je indiánský kostým :)

      Vymazat
  3. Krásný, i ty látky se na to moc hodí! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Super, krásné! Akorát se obávám, že teď je budeme nutně potřebovat i my :D

    OdpovědětVymazat
  5. Úplně indiánsky skvělej nápad...chci být Tvým synem...a hrát si na indiány!!!! My si museli pomalovat gumu ze starých tepláků a pírka si vždycky nasbírali, zastrčili a při hoňce ztratili...:-)
    Ale hrát si na indiány bylo vždycky parádní!

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné-a taky mě moc potěšil nový příspěvek na blogu....:)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Leni, čelenky jsou parádní - kluci evidentně spokojení indiáni .-) Mějte se krásně!

    OdpovědětVymazat