neděle 23. srpna 2015

Příjemné, netlačí...

...ty sukýnky, co mají žabičkování/gumičkování v pase. Řekla Ema. Tedy přesně tak to neřekla, ale něco v tom smyslu.
Jen je s tím žabičkováním trochu víc práce v porovnání s pasy do nápletu s gumou/bez gumy.

Zkoušela jsem. Nejdříve na šatičkách pro panenku. Pak sukýnky pro holčičky, nejen naše. Nakonec sukně pro jednu maminku.





Gumičky na žabičkování jsem koupila zde.


Napnutou gumičku jsem navinula na cívku místo spodní nitě. 

Horní lem jsem obšila na overlocku pravou jehlou, hustota ne úplně nadoraz. Jen skoro, asi tak jedna pozice před maximání hustotou stehu.
Odstup mezi řádky jsem nechala na polovinu šířky patky. Gumičky jsou proto všité docela hustě. Více řádek, více práce a všechny řádky pěkně rovné a v pravidelných rozestupech.


Gumičky jsem zkoušela našívat na sešitý i nesešitý pruh látky. Preferuji našívat na nesešitý. Na konci a začátku protáhnout horní nit do rubu a svázat s gumičkou. A po našití všech řad látku sešít. Šev v žabičkované části není skoro vidět. Sešívám na overlocku, opatrně, abych neustřihla pracně zauzlíkované uzlíky nit/gumička.
Když jsem všívala gumičky na sešitý pruh látky, vertikální šev je pak moc zřetelný.


Gumičkový pas moc hezky pasuje k batolecím bříškům. Nesjíždí pod pupík, drží hezky tam, kde má (8 řad hustě našitých gumiček stačí).









Kombinace dvou látek a skrytá kapsa se zapínáním:


A na závěr jedna dospělácká:

Původně měla být sukýnka (boková) více nařasená. Ale padala, musela jsem ji zúžit. Od houbičkové části je sukýnka střižená mírně do áčka.



"Zapínání kapsy". Mělo praktický význam u té více nařasené varianty. Aby kapsa neodstávala. Teď sukně takový problém nemá, takže je zapínání spíše jen na okrasu. Tři průchodky - nad kapsou, uvnitř kapsy a na kapse. Protažená šňůrka se zarážkami v podobě uzlíků. Knoflík jako závaží (nemusí být).

"Otevřeno"

"Zavřeno"

Taky zavřeno :)


Tak pro dnešek asi tolik. Díky za pozornost. Lenka

15 komentářů:

  1. Krásné sukýnky...a ta pro maminku je suprácká! A máte stejnou židličku "po mě"...a stejně oprýskanou...už 7 let se ji chystám osmirkovat a natřít...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Veroniko. Interiér není náš, je té sukně majitelky. Tak i ta židlička :)

      Vymazat
  2. Leni, děkuji za inspiraci :-) zrovinka se chytám na sukýnky pro vnučky, odzkouším jak se šije s tou gumou, nikdy jsem to nezkoušela, tak snad to dobře dopadne. Jste studna inspirací, moc ráda jsem chodím koukat :-))) pa Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky Hani. Ať jde práce od ruky. Vnučky budou určitě nadšené!

      Vymazat
  3. Ta vrzuzí je krásná! A jaká vychytaná kapsa...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Pořád přemýšlím, jestli ty visící cancoury jsou hezký/zajímavý/nebo divný. Přijdu na to :)

      Vymazat
    2. Mně připadají hezký a zajímavý. :-)

      Vymazat
    3. a jak je ta vrzuza krásná že jo?:)narovnej se!učeš!

      sukně je super. a fakt lehýnká, netlačí!pořád nevím, jestli knoflík jo nebo ne, ale ceklem často ho žmoulám, antistresový knoflík?:)

      Vymazat
    4. Mě by asi stačil jen ten antistresový uzlík, nebo jinačí knoflík :)

      Vymazat
  4. Nádhera, takové miluje ELiška..ale sehnat je v obchodě je nadlidský výkon..a já neumím šít...

    OdpovědětVymazat