úterý 16. června 2015

Hadr na podlahu, nebo na sukni?

Zdravím!
Dnes to bude příběh o sukni.




Byla na zakázku. Látku si vybrala paní Z. sama. Látka z mých zásob. Myslela jsem, že taková mi zůstane dlouho. Hadrem už skoro nevytírám, máme mop. Teplákovina, smyčky z rubu takové až moc hrubé, bez elastanu. Kdo ví, kde jsem k ní přišla. Takže rozumějte! Taková chudák látka.

Ale paní Z. si ji vybrala. Má slabost pro "chudák" cokoli - staré, opuštěné, ošuntělé...třeba hračky - roztomilé chudáčky.

A tak jsem vlastně dostala zakázku na "chudák" sukni, ošuntělou, vodrbanou, hadrovitou. To není úplně můj styl. Byla jsem z toho zadání trochu nesvá.

Látka měla být rubem na líc. Nezdálo se mi to úplně praktické, na všech dílech sukně. Takže kombinace - někde rubem, jinde lícem navrch. Přiznané švy. Také měly být na líc. Proti tomu nic nemám, ale zkusila jsem nahradit prošitím švů na coverlocku. (nastavení - diferenciál na minimu, délka stehu na maximum. Takto mám nastavený stroj skoro pořád. Jen upravuji napětí nití. Sem tam.)





Kapsy. Musí být. Dudlíky, kapesníky...kam s nimi jinam, než do kapsy. Že jo matko. Kapsy jsou našité asymetricky a okraje přinechané. Časem se tak nějak odrbou, pustí sem tam nit (už to začalo, vizte spodní okraj kapsy) a to je v tomto případě žádoucí.






A trochu "balonu", který Z. chyběl v šatníku. Vytvořený úpletovým proužkem. Dvojitým, přehnutým, takže se točí na dvě strany. Jejda! Kdo ví, co tou větou chci říct?! Fotka snad napoví.



A tak... jak jsem zpočátku ze zakázky nebyla moc nadšená, v závěru bylo vše naopak. Radost byla veliká. Nestává se mi to moc často, že vyrobím něco, co se mi líbí, z něčeho, co se mi nelíbí. Žel, většinou to bývá spíše naopak. Cha, chá!


18 komentářů:

  1. tak ta je superskvělá... mám nejvíc v oblibě nečekaně zachráněná chuďátka a tohle nemá chybu.. krása

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Mám takových a jiných chuďátek doma velkou spoustu. Tak doufám, že zachraňovat se ještě bude :)

      Vymazat
  2. Tak to je ale dost dobrý hadr!!! Nevšední, neotřelé, stylové, prostě super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík! Je to hlavně inspirace samotnou majitelnou sukně. To mě na tom asi baví nejvíc. Bez té inspirace to zatím moc nejde. Ale snad je to tak správně.

      Vymazat
    2. to se červenám já!:)a těším se i na nechudákovou látku, až si troufneš!:) a promin že jsem neodepsala s tím strojem, hodil by se mi moc, ale ještě víc učitelka šítí!(co ty na to, neuděláme někdy workshop?:))a tom chce, abys mě ostříhala:)

      Vymazat
    3. Dobrá, tak to se někdy domluvíme a uděláme zase nějakou tu dámskou jízdu s amatérským stříháním vlasů i látek :)

      Vymazat
  3. Já na toto nemám, ale obdivuju každého, kdo umí takový "hadr" ušít a prostě to vypadá dost dobře! Fakt povedená a určitě se bude výborně nosit.

    OdpovědětVymazat
  4. Fantastická!!!!!!!!!! Pamatuju, když jsi mi o tom říkala... tohle je dle mého názoru na vlastní ateliér ;)
    Jen tu větu teda nechápu, ale ještě si to několikrát přečtu :))
    Jo a ten coverlock... čím dál víc závidím... no nic. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ateliér?! Červenám se. Nesrozumitelná má věta? Zase se červenám. ...no nic. Pa :)

      Vymazat
  5. Leni, sukně je skvělá! Taková by se mi taky líbila.-) Fakt super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovou sukni a k tomu to triko, co už ti možná rok slibuju? Promiň a děkuju Evi!

      Vymazat
  6. je úplně super. Já na ty "chudáky" úplně nejsem, ale tuhle bych brala hned :)

    OdpovědětVymazat
  7. :-) líbí se mi, že jsem poznala podle popisu paní Z.! Moc pěkný příběh k hodně povedené sukni! A větě rozumím - to je parádní nápad!

    OdpovědětVymazat