neděle 19. října 2014

Sukýnka květinová

V létě jsem šila samá trika, na jiné věci moc nezbyl čas. A tak si užívám šití sukýnek. Na podzim i zimu je jich také třeba.

Našla jsem v zásobách loňský krásný prací kord. Byl tak důkladně uklizený, až jsem na něj zapomněla.


Sukýnka má podšívku, v pase náplet s regulovatelnou gumou a pod ním tunýlek na provázek, mašli, šňůrku. Ustřihla jsem dlouhý kus kordu ideální šířky a obšila na overlocku pravou jehlou, diferenciál i délka stehu na minimum. Taková šňůrka umí krásně viset. Jsem moc spokojená.


Lemování v délce je vyrobeno také z kordu speciální metodou "rozřezaného talíře". Obkreslíte si talíř na látku, vzniklý megapuntík vyříznete a pak postupně po obvodu vyříznete proužek směrem ke středu, kam až zvládnete. Postup jsem našla při luštění návodu k sukni "redondo" (Farbenmix).
A ještě pár dalších fotek. Fotíme před ("studené" fotky) i za (teplé světlo) domem. Ty "za" bývají při poobědové siestě našich dvojčat fakt podařené.
No ale už brzy, doufám, dům opustíme a zabydlíme se ve skorovlastním bytě! A tak tento článek je posledním před delší pauzou. Čeká nás stěhování a zabydlování. 





Díky za přečtení a přeji příjemný podzim. Lenka

19 komentářů:

  1. ACH..... TA JE!!!!! Krásně rozzáří podzim...
    Přeju rychlé a bezproblémové stěhování a zabydlování! Ať se Vám všem ve skorovlastním dobře bydlí i tvoří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, docela mě to holčičí oblečení baví :)

      Vymazat
  2. Krásná látka i sukně! Talíř musím vyzkoušet, zní to lákavě.
    Přeju příjemné usazování v novém!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, škoda, že látka už není. Byl by o ní zájem :)

      Vymazat
  3. Ahoj Leni - krásná sukýnka! Emě to moc sluší. Tak ať se vám pěkně bydlí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Evo. Doufám, že to bude v novém o něco lepší. Už je pro ten fakt, že tam budou dva záchody! :)

      Vymazat
  4. krasa! a dcerka ji ted take zahledla a je uplne unesena :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se jí líbí. Mě ty holčičí oblečky zatím moc nejdou. Zatím se mi lépe vymýšlely ty klučičí hadříky. Ale na ty holčičí teď přišla chuť.

      Vymazat
  5. Taky se přidám k pochvalám, brala bych jí i pro sebe :-) Ať je stěhování co nejrychleji za vámi!

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná, určitě rozveselí i pošmourný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Bude to taková podzimní vzpomínka na léto.

      Vymazat
  7. Ach, to je samá krása zase. Sukýnka je skvělá, moc se mi líbí látka i provedení. Přiblížíte, jak se šije podšívka? Ani ta regulovatelná guma v nápletu mi není jasná, že byla spojená knoflíkem - dírková? Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky. Jak šít gumu s možností regulace jsem se naučila podle tohoto návodu: http://od-ji.blogspot.cz/2014/01/jak-na-regulaci-v-pase.html Tedy jak píšete, dírková guma s knoflíkem. Podšívku šiji jednoduše. Střih podle toho na sukni, jen o cca 2 cm kratší. Délku začistím jednoduše na overlocku, bez založení. Patent v pase pak přišívám najednou k sukni i podšívce. Tunýlek na vázačku jsem vytvořila prošitím sukně a podšívky. Je to dostačující odpověď?

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já dřív šila do patentu knoflíkovou dírku, abych se případně dostala ke gumě, teď nechávám mezírku při sešívání patentu do kruhu, šiju na rovnostehu. Tohle je pěkné, ale pro lenocha jako já víc pracné, no kdyžtak gumu rozpářu a sešiju jinde. Ale dávala jsem si tuhle gumu na knoflíky do tří svých džínů, a je to super, jen v zadní třetině pasu a konečně nepotřebuju pásek a nerozčilují mě padající kalhoty.
    Podšívka zní jednoduše, inspirace veliká, moc děkuju.
    To zas ale budu hledat látky a snažit se odolat, achjo:-)

    OdpovědětVymazat