úterý 10. června 2014

Trička, trika, cyklotrika

Nic jiného teď skoro nešiji.



 


Střih si pokládám na líc látky. Dobře se mi pak kontroluje, jestli je látka i střih položený rovně. Proto ty čáry od krejčovské křídy na tričkových polotovarech.

Výstřih je začištěn lemováním na třetiny. Používám stejnou látku, ze které jsou trika. Úplet s elastanem - 95% bavlna, 5% elastan. Díky elastanu výstřih dobře drží. Kdyby elastan chyběl, musela bych do obchodu pro finerib, nebo nějaký patent s elastanem.
Proužek lemu natahuji docela hodně, někdy až moc. Ale žádný algoritmus na správné napínání lemovacího proužku nemám. Snad jen že prudké zatáčky výstřihu vybírám s hodně napnutým proužkem. Na druhou stranu třeba na zadním díle trika napínám minimálně. A je třeba natahovat symetricky. Když natahujete na jedné straně více, na druhé méně, zdeformuje vám to výstřih. Vizte to zelené triko na modelovi.


Způsobů jak lemovat na třetiny je asi více. Já si proužek nejdříve přišiji k výstřihu a potom prošívám coverlockem a zároveň rovnám proužek na třetiny. Tento způsob mi umožňuje dobře korigovat napínání a zároveň je to rychlé.

Rukávy vsazuji až po sešití bočních švů. Teď už asi většina švadlenek všije rukáv do průramku a pak sešije rukávy a boční švy v jednou sledu. Je to o dost rychlejší způsob. Mě se ale nedařilo správně napojit šev průramku a boční. U klasického vsazování mám tak na 99,9% na první pokus to správné protnutí:


Dost tomu také pomáhá něco jako zaklesnutí dvou švů. Vysvětlí následující obrázek:

Lem trupu ohýbám na zadní díl trika, lem rukávu směrem dopředu. Všívat rukáv začínám kousek před tímto místem, aby se snad díly ještě neposunuly. 


Hezký den! Lenka



12 komentářů:

  1. Líbí se mi ta pestrost. Bude každé jiné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k množství triček a poměru klučičí/holčičí asi každé jiné nebude. Myslím, že od každé varianty budou cca 3 kusy.

      Vymazat
  2. Krásně barevné, souhlasím s eulinkou. ;) Moc se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou skvělé! Nápadité a veselé :-) ... jedno Vaše cyklotričko jsem zrovna použila v nominaci na fleru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Veroniko. Nominaci jsem zaregistrovala. Dík, snad nám to vyjde :)

      Vymazat
  4. můj favorit-žluto šedé a dvětlezelené s hnědým:)moc krásné!kolik už jich máš?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem objevila modrý petrolej se žlutými koly :) První fotka, první zprava.

      Vymazat
  5. Parádní cyklotrika! Můj favorit je červené se zeleným pruhem.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že zrovna toto někoho zaujalo. Dík.

      Vymazat