středa 28. května 2014

Spodní




Pro dceru, dle mého vlastního střihu. Ještě není naskenovaný, ale až bude, ráda pošlu případným zájemkyním emailem. Velikost cca 116-122-128, záleží na použitém materiálu.

Šila jsem z prostřihů. Kvalitní úplet s elastanem. Na první pokusy ušít kalhotky, nebo něco jiného z úpletu ideální. Akorát nikdy předem nevíte, jaké barvy v balíčku přijdou. Zatím jsem objednávala dvakrát. První zásilka byla skoro celá bílá, trochu béžová. Druhá barevná, ale jemně pastelově. Na čepičky, pyžamka, spodní prádlo...


Kytičky a lístečky jsou velurové nažehlovačky. V pase bez gumy, jen jsem vsadila kousek úpletu s elastanem jako patent. Bez toho se látka na okrajích strašně kroutila a odstávala.
Zkoušela jsem i lemovací gumičku, ale ta častým praním vypadala relativně brzy dost olezle.
Příště vyzkouším lemování okrajů na třetiny :)

11 komentářů:

  1. Vypadají výborně, právě po něčem takovém jsem koukala v obchodech a nic.
    Jen se zeptám - v pase to pak není prošité, pokud dobře vidím - jestli ten šev trochu netlačí?
    Já zatím uvažuji spíš o klasickém přehnutí a gumě... ale tohle vypadá moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Já gumu také zvažovala. Původně jsem jí do "patentu" chtěla zašít. Nakonec to zkusíme bez ní a uvidíme. Do sofshellek také gumu nedávám. Ale guma je každopádně jistota, že kalhotky nebudou padat. A prošití bylo také v plánu. Sežehlila jsem si šev, abych ho mohla dobře prošít a v tom se ukázalo, že by to mohlo sežehlené stačit a držet. Takže také se uvidí, až co ukáže užívání. Rozhodně Ema potřebuje alespoň ještě jednu sadu, tak ta už třeba bude zase o něco vychytanější, bude-li potřeba.

      Vymazat
  2. Já jsem si na kalhotky koupila ozdobnou prádlovou gumičku na latka.cz, tak jsem zvědavá. Ještě jsem se k tomu nedostala. Podobnou má i Stoklasa, ale ta moje je krapet širší. Jsem na to moc zvědavá, jen ten čas je můj nepřítel.. http://www.stoklasa.cz/pruzenka-ozdobna-sire-15-mm-x132851

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem zvažovala. Ale chtěla jsem nejdříve zkusit, jestli se bez té gumičky obejdeme. Zatím to vypadá, že ano. Ale na závěry je ještě brzy :)

      Vymazat
  3. Moc pěkné! A kolem noh je to jen zahnuté a prošité dvojjehlou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale trvalo to docela dlouho, než jsem je dokončila. 14 za den jako ty bych asi fakt nedala :) Jo, jen zahnuté a prošité na coverlocku, ale mám i jedny, které jsou dvojjehlou. Ale tam se mi ten okraj trochu ohrnuje z rubu na líc.

      Vymazat
    2. Jo ták, Ty máš coverlock??? :-) To jsem nějak nepostřehla. Jakou značku, jestli se smím ptát? A jak se s ním pracuje?

      Vymazat
    3. Koupili jsme Janome. Zatím se na něm učím a už i něco umím. Šiju teď větší množství triček na objednávku a coverlock ja v zápřahu pořád. Ale úplné začátky šití s COL byly těžké. Teď už je to lepší :)

      Vymazat
    4. Díky za odpověď. ;) Ať se tedy daří!

      Vymazat