pondělí 24. března 2014

Babi! Ze mě ještě něco bude!





Recept tu. Náplň: 100g domácích povidel, tři lžičky skořice, od oka cukru krupice.

Pokus o náplň s ořechy (měli jsme doma jen asi poloviční množství, než je v receptu. Tentokrát jsem se snažila zaplést konce do sebe, aby byl pletenec bez konce. Docela se to povedlo.



PS: táto kup cestu domů kilo hladké a jedny kvasnice. Nebo vem rovnou dvoje.
Díky!

Čerstvé zkušenosti nezkušené kuchařky:
  • když nechám cukr v mléce dobře rozpustit, promíchám, kvasnice se dobře mají/nají. Rostou rychle.
  • místo másla (zrovna došlo) jsem použila trochu slunečnicového oleje. Cca 30 g. Těsto funguje i tak dobře.
  • nevadí, když je rulička těsta s náplní uprostřed trochu silnější, než na koncích. Právě naopak, je to výhoda. Při spletení konců dovnitř se nesouměrnost hezky vyrovná

14 komentářů:

  1. Mňam, chutná a vypadá líp než na receptu:-) zbylo na Petra?
    Babi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a možná ten můj líp vypadal, než chutnal. Dala jsem tam omylem tři lžíce skořice, místo lžiček. Ale chutnal i tak. Zítra zkusím správnou dávku skořice a uvidí se. Nezbylo.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nalákal. Trochu jsem při tom focení vzpomínala na ty tvé produktové fotografie papírnického zboží :)

      Vymazat
    2. Myslím, že ten recept už po víkendu vyzkouším! O fotografování výrobků pro amatéry (jako jsem třeba já) je toho dost napsáno na fléru, který má samozřejmě zájem, aby prodával, tedy aby fotografie byly co nejzdařilejší. Např. tu: http://www.fler.cz/magazin/fotime-male-vyrobky-na-fler-311

      Vymazat
  3. A zas dělá chutě! Co mi to děláš??? :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm... ten se povedl na jedničku:-)

    OdpovědětVymazat
  5. koukám že ses zase vrátila k vaření-pečení,tvému koníčku před šitím:)vypadá super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen jsem objevila recept, který umí. Tak se tu teď z toho raduju a zkouším různé náplně. Dnes s ořechy :)

      Vymazat
  6. Toto mi nedělej:-) Musím si doběhnout naproti pro koláček nebo raději pro dva:-) A to OKAMŽITĚ nebo si poslintám klávesnici:-) ...tak já běžím

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za inspiraci! Když jsem uviděla tvůj krásný výtvor, musela jsem ho taky zkusit. Udelala jsem hned dvojitou dávku, jednu s makovou a jednu s ořechovou náplní. Všem moc chutnalo. Potírala jsi před pečením žloutkem? Já ne a můj věnec neměl tak hezkou barvu...Ale chuť skvělá.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač! Je hezké, jak se ta inspirace přelévá z blogu na blog, taková tichá pošta. Makovou chci také zkusit. Jen naše děti mák zatím moc nemusí, tak to nejspíše také bude chtít dvě dávky - jeden makový a druhý povidlový (ten měl zatím u nás největší úspěch). O potírání se v receptu nepíše tuším. Já začala potírat tím bílkem, co osaměl po tom, co žloutek splnil v receptu svou roli.

      Vymazat