neděle 16. února 2014

Drhání pro Emu s Emou

Ema ráda navléká korálky. Mám jich doma spousty ještě z dětství. Předala jsem Emince svou, léta netknutou, plechovku s korálky tak, jak jsem ji před mnoha lety zavřela. Společně jsme se obdivovaly znovu nalezeným pokladům.
Pár těch pokladů jsme dnes použily. Ema si udrhala náramek.


Vzpomínám si, že jsem plus mínus v jejím věku (4,5) také s drháním začínala. Zvládla jsem to, čekala jsem, že Ema to dá také. Dala. Učila jsem jí jednoduchý uzel. Zde jsem se dočetla, že se jedná o uzel kroužkovací.
Docela dobře se vysvětluje.

Do jedné ruky chytit "ovazované" provázky a zvednout ukazovák. "Obíhajícím" provázkem oběhnout ukazováček,


podlézt ovazované provázky...


a kuk, vylézt ven.


Nakonec ještě utáhnout a uzel je hotov. A tak pořád dál a dál, stejným způsobem pokračovat.


Provázky jsem použila dva, přehnuté na polovinu. Očko na zapínání jsem vyrobila jednoduchým uzlíkem. Nejdříve jsem Emince připnula provázky na tepláky. Pak mi bylo tepláků líto a tak jsme použili polštář z gauče.
Ema se naučila docela rychle. Dávala jsem pozor na každý uzlík. Bez drobných korekcí by to asi nedopadlo. Ale šlo to rychle a výsledek byl brzy znát. To, nejen dítě, povzbudí.
Korálky na náramku jsou myslím skleněné a opravdu hodně staré. Kdo ví, jestli ne dokonce po babičce.


Zapínání je na knoflík. Ema si ho vybrala sama. Kdysi si ho vyprosila na jednom ze společných nakupovacích dopolední. A nezapoměla na něj.


A náhoda tomu chtěla, že se jí náramek docela hodí k tričku.


A na závěr tvořivého odpoledne sladká a teplá svačinka v podobě meruňkového koláče se zakysanou smetanou.

Vypadá to na idylické nedělní odpoledne? Hm, a kde myslíte, že byl zbytek rodiny? Všude kolem nás - hlučný, akční, zvědavý :)


12 komentářů:

  1. To se tak hezky čte :) Jste šikovný holky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Už se těšíš na ty vaše holčičí dýchánky?

      Vymazat
  2. Jé, vy jste šikulky. ;-) Ovšem korálky šly v dětství mimo mě, tak nevím, co Ádi předám... :-D

    OdpovědětVymazat
  3. krásně napsaný!a vymyšlený!emě to sluší:)a moc moc se mi líbí náramek!neudrhá mi taky?:-))))a zase jiné puntíky?:)tyhle sem drhala nejradši...a taky kamarádkám na pramínky vlasů!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ptala jsem se, a prý udrhá. Nebudu jí nutit, jsem zvědavá, jestli se do toho sama pustí. Kdyžtak si budeš muset vyrobit sama.

      Vymazat
  4. Ahoj leni, původní koment se mi podařilo smazat:-), tak znovu..
    Eminka je moc šikovná! Mimochodem, mám takovou krabici s "poklady", jak tomu říkají kluci. Od tebe tam mám takových pokladů hned několik - drhaný náramek s korálky je mezi nimi .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt! Jsem dojatá. To je hezké, že máš sílu něco tak dlouho schovávat.

      Vymazat
  5. Moc pěkně napsané! Náramek se povedl a krásný společný čas s dcerou. Taky mám tyhle chvilky ráda...Díky za inspiraci!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ireno, za komentář. Jsem ráda, že článek slouží.

      Vymazat