čtvrtek 23. ledna 2014

Softshellové kalhoty na tři švy

Pokusila jsem se vyrobit pro naše starší děti střih na soft kalhoty na tři švy.


K tomu jsem použila klasický střih, co jsem si vyrobila pro nejstarší - Emu. Velikost cca 110-116. Oba díly kalhot jsem si položila vedle sebe, tak aby středové linky byly souběžné a horizontální sedové navazovaly na sebe. V místě sedové přímky jsem si oba díly střihu spojila. Obkreslila obrys na papír. Pak jsem vytvarovala sed a zúžila nohavice. Nakreslila jsem si výpustkovou kapsu. Tu jsem při prvním pokusu šití vypustila. Tuším, že to bude šití náročné na mé nervy, tak se na to musím nejdříve pořádně vyspat.


Žádné našívané aplikace, jen reflexní nažehlovačky. Mýval je koupen na Unuodesign. Je mi to sympatické provedení onoho zvířátka. A navíc mi jeho výraz připomíná Lukáše Pavláska, ten je u nás v rodině celkem oblíben.
Vločka, ta nejvetší je ze stejného zdroje. Ty menší vločky jsou vysekané ze zbytku fólie Tchibo děrovačkou.


Kalhoty jsem vyráběla jako rostoucí. Myslím, že pokud vydrží užívání, tak je bude mít Matěj možná ještě další dva roky. Jsou opravdu dost dlouhé. Možná pak nesednou v obvodu. Ale to nevadí. Ještě jsou tu dvojčata!







Nohavice jsou zakončené  žebrovaným patentem, v pase je hladký a hodně vysoký, aby držel a hřál.




Zadek sedí dobře, horší je to vpředu. Musela jsem snižovat sed a teď je to trochu lepší. Matějovi všechny kalhoty vždy sjedou pod pupek a pak to vypadá, jako na poslední fotce. Zkusím střih ještě trochu vylepšit a uvidí se na dalších kalhotách, jak moc úspěšně.

Mějte hezký den. Ten náš je opravdu radostný. Náš Mikuláš je zpátky doma z nemocnice!

13 komentářů:

  1. Tak to mám radost, že to stihl domů ještě v předstihu!
    Všechna moudra kolem softshellových kalhot hltám, u nás jsou jedny na střihacím stole :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bylo by mi potěšením, kdyby se nějaké to moudro dalo zhltnout i na mém blogu. A na Markétiny nové soft kalhoty jsem zvědavá!

      Vymazat
    2. Potěšení je na mé straně, protože tu čerpám často!

      Vymazat
  2. V první řadě - skvělá zpráva o Mikuláškovo návratu dom.-) Užívejte se! Kalhoty se teď budou hodit - koukám, že u vás je "nasněženo":-) Mýval a vločky - originální a moc pěkné!

    OdpovědětVymazat
  3. Díky Evo, z Mikiho máme radost. Učí se znova chodit, ale já myslím, že mu to půjde rychle. A na jihu je snad Nasněženo? :)

    OdpovědětVymazat
  4. krásný mýval!a hurá!!!jsem tak ráda, že to tak nakonec dobře dopadlo a je tak rychle doma...tak ať vám to pekně jde, chození a starání a radování a hojení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. A pořád jsi nepřišla na chuť softshellovým kalhotám :)

      Vymazat
    2. jenže to je tím, že si nás zásobovala nějakými starými oteplováky a kalhoty do deště, tak nemám nárok si ještě vymýšlet softshellky!!víš?tak mi příští rok už nic nepučuj a nedávej:)

      Vymazat
  5. Kalhoty vypadají super a ještě lepší je ta zpráva o návratu maroda! ;-) A kde jste vzali sníh??? My chceme taky.... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Veroniko, návrat Mikuláška mi trochu připomínal událost "vezeme si domů miminko z porodnice". Bylo to radostné. Sněhu máme málo, jen takový vzorek, ale drží :)

      Vymazat