pátek 17. ledna 2014

Další kousek trika pro Mikuláška (nebo Doru?)

Moje rychlá akce vyrobit sadu nových/starých triček pro našeho raněného pokračuje dalším kouskem.



Zdroj pruhované látky opět sekáč. Triko mi připadalo jako nové. Bavlněný úplet bez elastanu. Medvídek panda je vystřihnutý z dalšího sekáčového trika.
A zase nezbylo látky na oba rukávy. Takže jeden je béžový.
Lemování průkrčníku jsem musela opravovat. První pokus byl lemováním na třetiny. Moc se nepovedl, což by mi nevadilo, ale průkrčník byl malý. Jelikož je Mikuláš zraněný trochu i na obličeji, tak jsem nechtěla riskovat, že by ho oblékání bolelo.
Kdyby byl úplet s elastanem, tak zkušenost praví, že by menší průkrčník nevadil. Žel bez elastanu asi jedině se zapínáním na rameni, nebo s dost velkým průkrčníkem. Já volila tu druhou, rychlejší možnost.
To nové lemování je způsobem vsazování patentu. To mi jde nejlépe.
Pořád trochu tápu v tom, o kolik kratší má být tunel lemování oproti obvodu průkrčníku.
Odborná literatura praví, že o pětinu. Ale moje praxe ukazuje, že to je moc.
Výstřih se pak moc krabatí.
Já si vždy vypočítám tu učebnicovou délku a trochu k ní přidám od oka.


Focení Dorky, to je o nervy. Ne, že by se nerada fotila, ona spíše raději sama fotí! Težko ji proto udržet před fotoaparátem.



 Obrázek zaujal a na chvíli zastavil modelku. Zaujetí obrázkem mě těší. Je fakt, že pro holčičku ideální, pro chlapečka nevim, nevim.

Fakt se líbí! "A bude moje!"

Omlouvám se za tuto super nekvalitní fotku. Je focená telefonem. Ale co mě na ní baví? Také vidíte dvě pandy?

12 komentářů:

  1. Taky moc pěkné! Jejda, asi budu muset prolézt nějaký sekáč, jak to tak vidím.... :-) A Dorka vypadá jako pěkné šídlo. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Prolézání doporučuju! Je to napínavé a celkem snadno efektivní.

      Vymazat
  2. Parádní tričko, slušivé:-)

    OdpovědětVymazat
  3. krása:)ale myslím, že bude asi dorky, co,je fakt že růžová není uplně košer:)moc mě baví každý rukáv jiný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, asi bude hlavně Dorky, ale když dojdou čistá pro Mikiho a zrovna nebude jiné, tak mu ho taky navlíknu. Hele on někdy musí spát i v růžovém pyžamu, protože jiné prostě zrovna čisté není. A navíc ta růžová s pandou není až tak moc růžová :)

      Vymazat
  4. Moc pěkné, nejlepší je tvořit ze sekáčových věcí, dělá to pak dvojnásobnou radost - z nového výtvoru a ze zužitkování vyřazeného kusu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leni - tirčko se mi moc líbí! Mikuláškovi přeji brzké zotavení. Eva (Fiš)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi! Jsem ráda, že ses ozvala. Vlastně bych se měla stydět, že já ne a taky že se tu teď i stydím. Díky moc za zprávu. S Mikim to vypadá na "brzydomů"! Možná už v pátek, určitě v pondělí.

      Vymazat
  6. To je krásný tričko! A fotky s Dorkou fakt povedený :)
    Ohledně délky lemování, taky jsem hledala.
    Moudro z Ottobre praví, že pokud je lem z hladkého úpletu použitého na triko (roztažnost 20-30%) - použít 0,85 x délka průkrčníku
    pokud roztažnost 40-50% (materiál ribbing - finerib?), použít 0,7 x délka průkrčníku
    Snad to překládám dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za novou teorii o správné délce lemování. Pořád mi z toho tedy vychází o +- těch 20 % kratší délka lemování a k tomu asi nutno dodat, že se to prostě musí zkusit.

      Vymazat