čtvrtek 19. prosince 2013

Ze závěsu povlaky na polštáře

Úspěšnost mého šití vánoční výzdoby je zatím tak padesát na padesát.
Plánovala jsem nové závěsy do kuchyně. Plán jsem splnila.
Vymyslela, ušila, pověsila...výsledek byl dost špatný. Tak jsem závěsy hned zase sundala a rozstříhala na povlaky na polštáře.
Momentálně jsme tedy bez závěsů. Buď si na to manžel zvykne, nebo vyndám zase ty staré. Na ty si ale už nechci zvykat já....příběh bude mít jistě pokračování v jednom z dalších článků.


Dnes tedy alespoň povlaky na polštáře se zapínáním na zip. Postup jsem nafotila. Třeba se bude hodit někomu, kdo najde pod stromečkem svůj první šicí stroj a bude chtít vyrobit povlečení se zapínáním na zip.

Materiál:
Nejdříve si ustřihnu zip v délce cca o 6 cm kratší, než je šířka polštářku. V mém případě je to 34 cm.
Střihnu si kousky látky na začištění/ zakončení zipu. 4 obdélníčky o velikosti cca 4x 3cm. Velikosti obdélníčků moc neřeším. Střihnu je většinou o něco větší a pak zmenšuji podle okrajů potahu.


Navléknu jezdce na zip:
Pár zoubků zipu od sebe oddělím,

nasadím jezdce po směru zapínání. Jde to hůř, ale zvládnete to.

Zapínám. Popojedu jezdcem někam doprostřed zipu. Je dobré mít oba konce zipu zapnuté kvůli našívání látky na konce zipu. 
Aktualizace (21.12 2014): tady je ještě vychytanější návod na nasazování jezdce: http://mamas-hand-made.blogspot.cz/2013/10/jak-nasadit-jezdce-na-zip-v-metrazi.html


Obdélníčky k začištění zipu dám lícem k líci, mezi ně vsunu konec zipu a prošiju cca 0,5 cm od okraje.

Potom obdélníky otočím ven a prošiju ještě jednou. Stejně tak na druhém konci zipu.

Zip je začištěný, připravený na přišití.

 Položím líc zipu na líc látky a přišiju nejlépe pomocí patky na všívání zipu.

Stajně tak i s druhým dílem polštáře. Líc látky na líc zipu a prošít. Po přišití obou stran polštáře na zip si zastřihnu přebytek látky a začistím po celé délce cikcak stehem.



Jeden díl polštáře si sežehlím a prošiju podél.

Druhým dílem překryji zip, opatrně přežehlím a okraj si po celé délce přišpendlím, aby mi látka při přišívání moc neutíkala.

Prošiju co nejvíce ke kraji zipu. Šiju po hmatu.

Nakonec ještě prošiju na stranách až k zipu.

Strany polštáře přehnu lícem k líci a prošiju po stranách, nakonec sešiju poslední stranu. Ale ještě před sešitím poslední strany nezapomeňte zip trochu, nebo úplně rozepnout! 

Hotovo! Stačí už jen obrátit povlak na líc a přežehlit strany.

Matěj mi ráno hlásil, že našel nové polštáře a postavil si z nich mraveniště :)

6 komentářů:

  1. Ten skrytý zip se mi líbí :) Profi návod, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za díky. Návod jsem vyzkoušela zatím jen na manželovi. Co se týká šití, neví, která bije. A nakonec prý pochopil. Tak snad návod někomu i poslouží.

      Vymazat
  2. Super, Lenko... kéž by se pod stromečkem našel :-) No uvidíme.
    Matějovo mraveniště mě dostalo, a sluchátka na FB taky. Matěj je borec!

    OdpovědětVymazat
  3. Diky za super navod! Zrovna dorazily latky od Mellu, tak hned vyperu a snad do vecera uschnou,at to muzu prubnout. Tesing! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak šití zdar a sluníčko, to ať do večera zvládne všechno vysušit!

      Vymazat