pátek 6. prosince 2013

Nedělní výbava pro Matěje

Matěj vyrostl ze svátečních kalhot, tak jsem mu (konečně) nové vyrobila. Neodolala jsem a má k nim i triko.


Kalhoty jsou ze slabšího softshellu (podlepený úpletem). Použila jsem střih, který jsem si vyrobila na Emu. Ema je o rok a čtvrt starší než Matěj, takže je střih celkem univerzální. Matějovi jen střihám bez přídavků na švy a upravuji délku.
Střih na kalhoty jsem si vyráběla podle návodu v učebnici pro dívčí odborné školy a pro zemědělská odborná učiliště učební obor 42-75-2 "Odívání". Trochu jsem ho upravila v pase a také tvar nohavic.
Ve fázi před našitím patentu do pasu jsem kalhoty celé rozpárala, protože se mi nelíbily. Trochu jsem experimentovala a zrealizovaná idea nevypadala hezky.
Druhý pokus: sedlové kapsy s oblíbenou námořnickou látkou od Lillestoff.





Tímto budou kalhoty hůře kombinovatelné s trikem/mikinou/bundou. Ale neodolala jsem.
Přední díl kahlot jsem šikmo nad a pod kolenem rozstřihla a zase sešila. Nepodařilo se mi to dobře vyfotit, nevyšla mi ani jedna fotka z ánfasu.


Z úpravy délky vzniklo to halabala obšití kolem dokola. Kalhoty byly asi o 10 cm delší, než bylo potřeba. Nechtělo se mi odstříhávat a tak mě napadlo toto prošití. Nohavici to dost zpevní a udrží tak nějak v rouře. Nevim, jak to lépe popsat. Nicméně se mi zdá, že se to k softshellu na jednu stranu hodí - není tak neoprénovitý. Na druhou stranu takto proděravěný soft ztrácí své těžce zaplacené vlastnosti. Ale že jsou kalhoty na "lepší", tak mi to nevadí. Naopak jsem ráda, že snad budou prodyšnější.
Jak by asi vypadalo takové prošití žíhanou, pestrobarevnu nití? Hořím nedočkavostí to vyzkoušet :)


Triko mělo mít původně oba rukávy z modré vzorované látky. Jeden rukáv jsem střihla křivě a na nový střih už látka nezbyla. Holt jeden rukáv je takový, druhý makový.

Lemování jsem tentokrát zkusila jen zahnout a prošít dvojjehlou. Lépe se prošívá a nekroutí. Měla jsem tendence zahnout na dvakrát a prošít, ale většinou se mi pak lem kroutil. Takto jednoduše zašité bez olemování overlockem se zatím osvědčilo nejvíce. Ale uvidíme, co lem vydrží. Zatím chybí více zkušeností.




Do ramenních švů všívám tenký tkaloun (šíře cca 5 mm). Viděla jsem to na profi tričkách, co máme doma a připadá mi, že triko lépe drží tvar a netahá se. Ale myslím, že tento střih i materiál by se bez všitého tkalounu i obešel.


Na závěr fotka celého kompletu v zátěžové situaci.
Pěkné dny! Lenka

6 komentářů:

  1. super tričko fakt!to je přesně to co mě baví...to si nikde nekoupíš!nádhera:)

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní zátěžová fotka! Už se těším, až to všechno uvidím naživo :)
    Taky hlasuju pro tkalouny do ramenních švů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím kompletní model dopravit v neděli :)

      Vymazat
  3. Jsem si tu námořnickou měla taky vzít, nu což, snad příště :-D Jo a zakončení spodního okraje triček dělám stejně, už to ani neobjíždím na OL, jen to zahnu a prošiju dvojjehlou :-) Občas to to dělám i u rukávů, když nedávám náplety z patentu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla :) nejdříve mě odrazovala zprofanovanými červenými hvězdami, ale nakonec mě došlo, že je hezká.

      Vymazat