úterý 8. října 2013

Hm, tak dokonalá bude až ta další...?

Vznikla potřeba softshellové podzimní/zimní/jarní bundy pro mou dceru Emu. Tak jsem se pustila do práce  a po týdnu trápení, párání, přešívání, párání, přešívání atd. je bunda na světě.


Střih je z Burdy pro děti 15/2000. Původně je na kabát. Trochu jsem ho upravila - přidala jsem kšilt do kapucky, upravila kapsy, zadní délku jsem udělala do obloučku, přední díl rozstřihla vertikálně....no, asi jsem ho upravila spíš hodně. Ještě to chtělo stříhat bez přídavků, ale to až jindy.
No a minulý týden jsem byla pořád online na blogu Petry Macháčkové. Využila jsem hned několik návodů: Softshellová bunda s kšiltíkem a kapsami (fotonávod + střih), Bunda s raglánovým rukávem (fotonávod a střih), Díra na palec, Zakončení rukávu na suchý zip a k tomu ještě Malá škola aplikací.
Přemýšlím, jestli jsem něco ušila správně hned na první pokus. Snad ani ne. Musela jsem hodně opravovat, a některé detaily jsou neopravené ještě teď a asi ve statusu "nedokonalé" nejspíš zůstanou.
Kapsy jsem šila tři večery. Večer jsem ušila, ráno přehodnotila, přes den vypárala, večer šila znova. Původně jsem kapsy plánovala do předního švu, co je v něm teď našitá barevná paspulka. Pořád se mi nedařilo kapsu ušít tak, aby to vypadalo hezky. Nakonec jsem to vzdala a kapsy jsou v bočních švech - nepraktické. Emě dost dlouho trvá, než průhmat najde. 
Bunda je celkově hodně široká, bez stahovací gumičky v délce nepoužitelná.
Prošívání se nedařilo. Stroj mi odmítal látku posouvat pravidelně, takže délka stehů je všelijaká a nevypadá to moc dobře.
A je toho ještě dost, co nevyšlo.
Něco pozitivního? Nechala jsem Emu, ať si barvu softu vybere sama. Její volba mě moc nenadchla, ale pak jsem doma objevila ten pruhovaný, barevný úplet. Barevná kombinace se mi moc líbí.
Vyzkoušela jsem a prověřila si návody od Caramilly. Fungují a teď už i s malou vlastní praxí je opět ráda využiji při šití bundy pro syna Matěje. Předpokládám, že to přijde cca v březnu.
Líbí se mi nažehlovačky zakoupené v e-shopu Unuodesign. Trochu jsem ty reflexní "obarvila". Nejdříve jsem je nažehlila na limetkový soft a ten pak našila, kam bylo potřeba. Velké jablko na zadku, malé i s přidanou úpletovou podložkou vpředu.

A spousta fotek...

Gumy v kapucce mohly být kratší že?

Ještě musím přišít očka k přichycení gumy, ať z bundy nevisí a nestraší.

Díra na palec. Patent je dost dlouhý. Dá se v pohodě nosit i ohrnutý. Příště ho zkusím střihnout ne rovně, ale do "trychtýře". Aby byl kolem dlaně přiléhavější a u rukávu dost velký na to, aby šel v pohodě přišít :)

Tady má Ema pod bundou jen triko a patent na stažení rukávu je nedostatečný. Takže budu muset  přidat jeden na užší stažení. Předpokládám, že v zimě budu přidávat ještě jeden na větší obvod.

Tady je bunda dole nestažená a je vidět, jak moc je široká. Ale zase v zimně se pod ní vejde fleecová mikina a pořád se v ní půjde dobře hýbat. Doufám.



8 komentářů:

  1. opravdu široká, ale jinak je nádherná... líbí se mi barevná volba Emy i tvůj duhový upgrade, jablko je taky bezva nápad. Zkrátka líbí :-) P.S. Alma návlek na palec na rukávu u své bundy z HaM využívá velmi, ale je to dost namáhané místo. Trychtýřové řešení bude určitě lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Široká je, ale praxe ukazuje, že to není tak strašné. Opravdu stačilo střihnout ji bez přídavků. Škoda. Příště. A příště bude brzy. Dnes jsem zhodnotila tu Matějovu stávající soft bundu. Už má krátké rukávy, takže se do nové pustím asi už brzy.

      Vymazat
  2. Nádhera! Moc se mi líbí tvar kapuce a ten duhový úplet je nádherný. Jestli si někdy necháme ušít od tebe softshellku, už se mi jasně rýsuje střízlivá hnědá s duhovými návleky na palečky:-)Ale až příští rok,zatím jsme dosti zásobovaní, ale o to víc se můžeme těšit!!!(a mmch z kočárku jsem unešená! Snad bych používala jen tenhle:-) Ale je opravdu dosti nízký-akorát pro Toma)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, tvar kapuce je upgadovaný právě podle návodu paní Caramilly :) Původní střih je bez kšiltu. Jinak můžete po nás zdědit tu, co má teď Matěj. Takže budete zase zásobení.

      Vymazat
    2. Ono se něco časem určitě najde, co si budeme přát ušít na míru:-)

      Vymazat
  3. Je nádherná! Veselá :-) Originální kousek :-)

    OdpovědětVymazat