čtvrtek 26. září 2013

Kalhoty pro studenta teologie H.M.


Moje šití se už zdaleka netýká jen dětských velikostí. Dnešní příspěvek je věnován kalhotám pro studenta teologie. Říkejme mu třeba H. Víc mi stejně nepovolil :)
Střih kalhot je můj vlastní. Vyrobila jsem si jeden na kalhoty pro manžela a ten už jen upravuji. Většinou ho musím zvětšit.
Látka - český kanafas, odstín "meruňka" a modrá "brilant". Barvy látek si H. vybral sám. Kombinace barev je dost výrazná, což prý nevadí. Ke studentovi se hodí a pokud mu kalhoty dlouho vydrží, tak to bude takový "věčný student" třeba. Kombinování látek na kalhotách už bylo na mě.
Velikost jsem trefila až na druhý pokus a rozvrh barev byl původně jiný. No jak už to tak u mě bývá :) Původně jsem chtěla kombinovat různé barvy předních a zadních dílů. Ale nevypadalo to dobře při pohledu zepředu. Takže nakonec jsou přední i zadní díl vžty stejné barvy.
Také jsem špatně odhadla spotřebu látky na kalhoty. Díky tomuto nedostatku vznikly od kolen dolů pruhy. Prostě už jsem neměla dost dlouhý kus látky, abych jedním dílem pokryla požadovanou délku. Tím jsem si práci trochu zkomplikovala, ale pozitivum je, že jsem spotřebovala celý kus nakoupené látky. Nemám ráda zbytky. Nedokážu je vyhodit a místa na jejich skladování se nám jaksi už nedostává. Takže se nám tady po bytě pak neskladně válí...co kdybych je někdy potřebovala :)
Délka kalhot je trochu nadměrná, ale nepřekáží. Po zemi se okraj kalhot ještě neválí, takže se neošoupe. A v sedě ještě ani ponožky nemají šanci vyčuhovat. Což může být často výhoda, zvláště u studenta ne? Látku jsem před šitím vysrážela. Kanafas se na půl metru srazil asi o 3 cm. Teď už by se při dalším praní snad zkracovat neměl.
No a tak koukněte na spoustu fotek kalhot v akci (fotili jsem po dešti, takže houpačka o prolézačka byla mokrá, proto je občas vidět pár mokrých fleků na kaťatách) :










13 komentářů:

  1. Hezký:)a focení si očividně užíval, co-?jinak ta barevná kombinace mi vzdáleně připomíná montérky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevim jestli užíval, ale byl v pohodě :). No já měla občas při šití kalhot záblesky asociace, ale nikdy mi nedošlo kam to směřuje. Je to fakt. Oranžová popeláři, modrá třeba automechanik. Je to prostě muž z lidu a to je fajn :)

      Vymazat
  2. Kalhoty jsou super, nejvíc se mi líbí ty pruhy z nouze. Říkala jsem si, jak jsi přišla na takové super řešení, že díky tou vůbec nevypadají fádně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé šití, jste šikovná:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Jsou parádní! Jak střihem, tak barevnou kombinací. Ty pruhy se mi moc líbí, je to originální, veselé. A vůbec mi nepřipomínají montérky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky. Tak mě ten můj výrobek všema těma pochvalama dělá čím dál větší radost :) No hlavně aby student H.M. byl spokojen.

      Vymazat
  5. Tak co nějaké nové výrobky?jsem moc zvědavá!a měla bys donutit vyfotit madlu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S jedním novým výrobkem se tu mažu už třetí den a už třetí den šiju pořád ty stejné kapsy. Večer ušiju, ráno je pářu, protože se mi nelíbí. Ale musím to stihnout do konce týdne, protože Ema bude muset být od pondělí ve školičce autdoorová :) Madlu nutit nemůžu, ale snad se někdy sama donutí a fotky nafotí.

      Vymazat
    2. tak já ji třeba někdy donutim:-)to jsem zvědavá na přešívaný nový výrobek!seš moc velký puntičkář:-)

      Vymazat