pátek 23. srpna 2013

Zbrusu nové ubrusové



oranžové pro Matěje

Modré pro Emu



 Do šití oblečení z kanafasu se mi nikdy moc nechtělo. Koukala jsem příležitostně po nějakém jiném pevném materiálu na kalhoty, ale zatím mě nic nepřesvědčilo. Nakonec došlo i u nás doma na látku pro bytový textil a klidně z něj teď někteří z nás mají kalhoty outdoorové.  
Nakoupila jsem u tradičního českého textilního výrobce.
Ne že bych byla takový patriot, ale internetový vyhledávač ho vyplivnul hned na prvním místě v seznamu pro heslo "kanafas". Informacím o českém kanafasu jsem ráda uvěřila, samá pozitiva, dlouholeté zkušenosti, látky prověřené textilním zkušebním ústavem v Brně :) ...kupte to!
Vybrala jsem několik jednobarevných látek s cílem je nějak hezky a zajímavě střihově zkombinovat a hlavně se vyhnout "ubrusovým" kostkám a pruhům.  První pokus s dlouhými kalhotami pro manžela nevyšel hezky ani střihově, ani barevně. Kombinaci jednobarevných kanafasů jsem vzdala, dokoupila kostkované a kalhoty jsou na světě. Zatím jen dětské. Ale na kombinaci jednobarevných látek jsem nezanevřela. Jeden nápad už mám. Ozkouším a časem třeba zveřejním. A manžel také nepřišel zkrátka. Tedy vlastně ano. Z kostkovaného kanafasu má kraťasy, na dlouhé si ještě chvilku počká.
Koukněte na tu spoustu fotek:

Tato kostička se mi z nabídky http://www.ceskykanafas.cz/ líbí nejvíce. Vlastně jedině tato, ostatní se mi na kalhoty buď nehodí, nebo se mi prostě nelíbí. Součástí této není bílý proužek a v tom to je. Raději bez bílého proužku :)

  • střih je jednoduchý, upravený burda střih. 
  • kapsy lemované lemovací gumičkou, u kolen malé záševky. 
  • v pase náplet s gumou.

Ježek a mochomůrka na vyšívané stuze všité do bočního švu.

 

Zde je modrá varianta kalhot:

Střih jsem použila vlastní. Trochu jsem ho upravila. Rozšířila nohavice a rozdělila na jednotlivé díly. Ty s kostkama jsem stříhlala zvlášť, aby se podařilo hezky navázat látku tak, aby pruhy byly spojené. U té drobně kostkované látky je navázání asi celkem snadné. Podle mého názoru se vlastně vůbec nemusí řešit. Tady by to ale vypadalo divně, kdyby se pruhy nepotkaly.

Kostkovanou látku jsem vybrala do kombinace s jednobarevnou modrou. Zase tolik se mi nelíbila, ale brala jsem to jako nejmenší zlo. Výsledek mě ale mile překvapil.

Pár fotek kalhot, kde je hezky vidět, jak jsou outdoorové :)




Už dlouho mám doma stuhu s hruškama. Moc se mi líbí, ale pořád nebyla příležitost ji použít. Tak tady jsem si dovolila alespoň jednu hrušku našít dozadu na kalhoty. Ema si vybrala stuhu se slonama. Je všitá do bočního švu na druhé z nohavic.






6 komentářů:

  1. a jsou i jiné barevné varianty té oranžové malé kostičky?:-)
    je to vidět, jak je to krásně outdoorové:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou i jiné varianty malých barevných kostiček. Koukni na odkaz v článku. Nebo ještě lépe navštiv kamennou prodejnu ve Štefánikově naproti Švandovu divadlu. Máš to kousek!

    OdpovědětVymazat
  3. ještě docela ujde Andrea(z těch látek-to jsou jména:))
    taky by mě zajímalo, jak by vypadaly ty tenký proužky třeba...jinak to je dosti ubrusové:)ale veselé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrea má ten bílý proužek, ale proti gustu...zajdeme tam někdy spolu, do toho obchodu? Ale kdy viď? :)

      Vymazat
    2. hele u nás kdykoliv, my skoro návštěvy nemáme a je to pro nás blízko:)a nebo někdy odpolko bez dětí, když tatínkové pohlídají:)jinak s těma dalšíma kalhotama, asi bych nejradši ty softshelový na d隍 a pak jedny extra extra teplý na sníh, jestli bys něco vymyslela:)

      Vymazat
    3. Tak si o tom popovídáme osobně. Dík :)

      Vymazat