úterý 4. června 2013

Softshellové kalhoty 1.

Současné počasí mě donutilo vyrobit kalhoty pro dceru. Zvolila jsem letní softshell. Pevná látka, částečně nepromokavá, s poměrně dobrou prodyšností. Podlepená úpletem.
Vzhled kalhot je á la Caramilla (např. http://ekozahrada.blog.cz/1306/kvetovane-vysivane-i-obycejne). Střih jsem si vyrobila sama. Můj první vlastní střih! :)
Kdysi jsem dostala od kamarádky Zuzky starou vyřazenou učebnici z knihovny: Odívání pro dívčí odborné školy a pro zemědělská učiliště učební obor 42-75-2
Kromě jiných výukových témat je tam i návod na výrobu střihu dámských kalhot. Zkusila jsem a s pomocí mého chytrého manžela jsem střih nakreslila. Text byl krkolomný, ale dohromady s ilustracemi v knize nakonec dal rozum.
Kalhoty jsou střihově jednoduché. Nechtěla jsem se při prvním pokusu pouštět do různých vychytávek, co zaberou čas i soustředění. Potřeba kalhot byla akutní.
Za večer byly hotové.
Pas je dost vysoký, aby z kalhot nelezl zadek, a netáhlo na záda. Délka až k patě. Tím jsou kalhoty trochu nařasené a navolněné a to se mi líbí. Nejdříve se mi kalhoty zdály dost široké, ale v praxi to vidím jako výhodu. Jsou pohodlné, ale nepřekáží.
Reflexní obrázky kupuji zde na http://www.unuodesign.cz
Výrobní náklady jsem vypočítala na cca 230 Kč. Paráda!




 Lem délky a kapsy kalhot je začištěný lemovací gumičkou. Jedna reflexní kočka pod levou kapsou...

...druhá vzadu na jedné z nohavic.
Knoflíkové kytičky v pastelových barvách našité do švu.
Záševky - kalhoty lépe sedí.
Žádný sexy střih. Výška kalhot sahá až k pasu, aby z nich nelezl zadek. Povedlo se :)

Kapsy z kanafasu. Toho mám ještě na jedny kalhoty.


4 komentáře:

  1. Jsou cool a praktické, s tím vykukujícím zadkem taky neustále bojuju. Bez kočky by byly trochu smutné, knoflíčky na fotce nevyniknou. Za mne jednička, hvězdičku si šetřím na příště :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočky oživují tu šeď. Petr říká, že kalhoty vypadají jako sváteční tesilky :) Ale šedá se zase hodí skoro ke všemu. Navíc možnosti barev letního softshellu jsou omezené. Nicméně objevila jsem teď jakýsi ještě tenší softshell, než je ten letní. Na zkoušku jsem objednala kus antracitového (ještě nedorazil). Ale k dispozici je spousta jiných barev: http://www.batani.cz/batani/eshop/28-1-FUNKCNI-MATERIALY/2-2-SOFTSHELL

      Vymazat
  2. Dobrý den, chválím kalhoty se opravdu povedly :) moc chválím!!!

    OdpovědětVymazat